Ukrayna'da dönen öğrenci yaşadıklarını anlattı

Ukrayna'da mahsur kalan ve tren ile ülkeden çıkarak Romanya üzerinden Türkiye'ye dönen Akyazılı öğrenci, yaşadıklarını anlattı.

Ukrayna hava sahasının kapatılması nedeniyle Dışişleri Bakanlığının organizasyonuyla trenle Romanya'nın başkenti Bükreş'e geçen 289 Türk vatandaşı, tahliye uçağıyla Türkiye'ye getirildi.

Türkiye'ye getirilen öğrenciler arasında yer alan Akyazılı Ramazan Tarık Balcı, işgal süresince yaşadıklarını  anlattı.

Ukrayna'da mimarlık Fakültesi öğrencisi olduğunu kaydeden Balcı; "

Trene bindik. Biraz rahatlama geldi. Trende bomba sesini duyuyorduk. Tren Kiev'e geldiğinde ışıkları kapattı. Üzerimizde uçaklar uçuyordu. Bir süre bekledik. Ardından Romanya sınırına vardık. Bizi karşılayanotobüslerle Romanya'ya geçtik. Oradan havaalanından uçakla buraya geldik.

Son dönemimdi. Savaş nedeninden dolayı dönmek zorunda kaldım. İlk sabah bomba sesleriyle uyandık. Ne yapmamız gerektiğini düşündük. Markete gittik. Çünkü elimizde hiç bir erzak yoktu. Marketten dönerken tekrar bomba sesleri geldi. Hemen koşa koşa evimize gittik. Sığınakta bir gece geçirdik. Daha sonra bizim evimizin altında da sığınak olduğunu öğrendik ve o sığınağa geçtik. Orada 4 gün kaldık. Oradayken şiddetli bombardıman sesleri geliyordu. Sığınakta 4 gün kaldıktan sonra Türkiye tren yolladı. Tren istasyonuna gitmemiz gerekiyordu. 10 arkadaşımız vardı. Taksi aramaya başladık. Savaş dolayısıyla taksiler gelmiyorlardı. Bir kişi geldi zor şartlarda tren istasyonuna götürdü. Bizi getiren kişinin aracıda kurşunlanmıştı. İstasyona gelirken bombardıman sürüyordu" dedi.

ÜZERİMİZDE RUS UÇAKLARI UÇUYORDU

Trene binince bir nebze olsun rahatladıklarını ifade eden Balcı, şunları söyledi; "

Rusya- Ukrayna savaşının başlamasının ardından bölgede mahsur kalan Akyazılı öğrenci, tren ile Romanya üzerinden Türkiye'ye giriş yaptı. Memleketi Sakarya'ya gelen Ramazan Tarık Balcı, "Sokağa çıkma yasağı başlayacaktı, son 5 dakikamız kalmıştı hemen koştuk tren garına. Türk arkadaşlarımızla birlikte, trene bindik. Trendeyken, Rus uçakları üstümüzde olduğu haberi geldi mecburen durmak zorunda kaldık. Tren ışıkları komple kapandı, karanlıkta beklemek zorunda kaldık.  'Telefonlarla bile oynamamıza izin verilmedi, ışık olmasın' diye. 1 saat sonra Romanya sınırlarına ulaştık, Türk otobüsleri bizi bekliyordu. Polislerle birlikte sınıra geldik, sınırı geçtiğimizde bizi Türk Kızılay'ı bekliyordu hiç bir erzağımız kalmamıştı. Orada erzak ihtiyaçlarımızı karşıladık. Romanya havaalanında biraz bekledikten sonra Türk Hava Yolları'nın uçağına binip, Türkiyeye döndük." dedi.

Öte yandan Balcı, okullarındaki durumun ne olacağını bilmediklerini belirterek YÖK’ten yardım istedi.

2 yıl önce
Yorumlar_
[İlk yorum yapan siz olun]